Online panel: "Obrazovanje za održivi razvoj - globalna priča, lokalni primjeri"

organizirao je Centar za mirovne studije u srijedu, 9. prosinca 2020., a na kojem su sudjelovali obrazovni radnici i radnice i drugi koji rade s djecom i mladima u području održivog razvoja.


Na panelu su se predstavila tri projekta koja se provode u okviru Švicarsko-hrvatskog programa suradnje, a među njima i projekt UZBRDO.


O projektnim ciljevima i glavnim aktivnostima govorila je Ivana Milas, voditeljica projekta, a predstavili smo i projektne aktivnosti u dvjema partnerskim školama. Daniela Maršalek iz OŠ Dalj predstavila je učenički  mini projekt izrade namještaja od paleta, zamišljen kao recikliranje drveta i tekstila, a kako bi opremili „kutak za zajednički trenutak u školi“. Maja Husar iz OŠ Lug-Laskói Általános Iskola predstavila je projekt izrade tradicijskih igračaka te projekte međugeneracijske solidarnosti koje je provela sa učenicima, a također i aktivan angažman škole u tradicionalnoj pokladnoj manifestaciji u selu. 


Osim projekta UZBRDO na panelu su predstavljeni i projekti “Znanje za održivo djelovanje” koje provodi udruga Zelena Istra u suradnji sa Centrom za mirovne studije, te projekt “Vrline znanja – ulaganje u ljude i zajednice” koji provodi DKolektiv - Volonterski centar Osijek.

Irena Burba iz Udruga Zelena Istra predstavila je projekt “Znanje za održivo djelovanje” usmjeren jačanju kapaciteta škola i suradnji u ovom području, a nastavnice uključene u ovaj projekt Ivana Vidović iz OŠ Domovinske zahvalnosti iz Knina i Dragica Pršo iz OŠ Monte Zaro iz Pule govorile su o projektima koje su provodile u svojim školama – „Eko kutak u našem gradu” i “Skroji svoju održivu priču”.


Projekt “Vrline znanja – ulaganje u ljude i zajednice” i edukativni program Demo akademije predstavile su Nikoleta Poljak, voditeljica programa iz organizacije za društveni razvoj DKolektiv - Volonterski centar Osijek, Morena Lalić iz OŠ Tin Ujević i Ugostiteljsko turističke škole Osijek, koja radi na projektima sa mladima u području kulture mira, te Ozana Vignjević iz Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića, koja je angažirana u projektima promocije i edukacije o ljudskim pravima.


Panel je bio prilika za razmjenu iskustava među nastavnicama i nastavnicima koji djeluju u području održivog razvoja, pokazali smo kroz primjere koji su modeli jačanja kompetencija učenika i nastavnika i koje su to dobre prakse u školama i kako aktivizam širiti u zajednicu; što se pokazalo kao izazov ili prepreka te kako je moguće, čak i u uvjetima pandemije, organizirati i provoditi aktivnosti usmjerene na održivi razvoj naših lokalnih zajednica.


Ovaj panel organiziran je u okviru projekta "Znanje za održivo djelovanje", koji se također provodi u okviru Švicarsko-hrvatskog programa suradnje. 

OŠ "Mladost" Osijek

OŠ "Tin Ujević" Osijek

OŠ Vladimira Becića Osijek

OŠ Dalj, Dalj

OŠ Lug, Lug

OŠ Zmajevac, Zmajevac

OŠ Blage Zadre Vukovar

OŠ Siniše Glavaševića Vukovar

OŠ "Vladimir Nazor" Komletinci

OŠ "Antun i Stjepan Radić" Gunja