organizirao je Centar za mirovne studije u srijedu, 9. prosinca 2020., a na kojem su sudjelovali obrazovni radnici i radnice i drugi koji rade s djecom i mladima u području održivog razvoja.
Na panelu su se predstavila tri projekta koja se provode u okviru Švicarsko-hrvatskog programa suradnje, a među njima i projekt UZBRDO.
O projektnim ciljevima i glavnim aktivnostima govorila je Ivana Milas, voditeljica projekta, a predstavili smo i projektne aktivnosti u dvjema partnerskim školama. Daniela Maršalek iz OŠ Dalj predstavila je učenički mini projekt izrade namještaja od paleta, zamišljen kao recikliranje drveta i tekstila, a kako bi opremili „kutak za zajednički trenutak u školi“. Maja Husar iz OŠ Lug-Laskói Általános Iskola predstavila je projekt izrade tradicijskih igračaka te projekte međugeneracijske solidarnosti koje je provela sa učenicima, a također i aktivan angažman škole u tradicionalnoj pokladnoj manifestaciji u selu.
Osim projekta UZBRDO na panelu su predstavljeni i projekti “Znanje za održivo djelovanje” koje provodi udruga Zelena Istra u suradnji sa Centrom za mirovne studije, te projekt “Vrline znanja – ulaganje u ljude i zajednice” koji provodi DKolektiv - Volonterski centar Osijek.
Irena Burba iz Udruga Zelena Istra predstavila je projekt “Znanje za održivo djelovanje” usmjeren jačanju kapaciteta škola i suradnji u ovom području, a nastavnice uključene u ovaj projekt Ivana Vidović iz OŠ Domovinske zahvalnosti iz Knina i Dragica Pršo iz OŠ Monte Zaro iz Pule govorile su o projektima koje su provodile u svojim školama – „Eko kutak u našem gradu” i “Skroji svoju održivu priču”.
Projekt “Vrline znanja – ulaganje u ljude i zajednice” i edukativni program Demo akademije predstavile su Nikoleta Poljak, voditeljica programa iz organizacije za društveni razvoj DKolektiv - Volonterski centar Osijek, Morena Lalić iz OŠ Tin Ujević i Ugostiteljsko turističke škole Osijek, koja radi na projektima sa mladima u području kulture mira, te Ozana Vignjević iz Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića, koja je angažirana u projektima promocije i edukacije o ljudskim pravima.
Panel je bio prilika za razmjenu iskustava među nastavnicama i nastavnicima koji djeluju u području održivog razvoja, pokazali smo kroz primjere koji su modeli jačanja kompetencija učenika i nastavnika i koje su to dobre prakse u školama i kako aktivizam širiti u zajednicu; što se pokazalo kao izazov ili prepreka te kako je moguće, čak i u uvjetima pandemije, organizirati i provoditi aktivnosti usmjerene na održivi razvoj naših lokalnih zajednica.
Ovaj panel organiziran je u okviru projekta "Znanje za održivo djelovanje", koji se također provodi u okviru Švicarsko-hrvatskog programa suradnje.