U periodu od 28 rujna do 21 listopada kroz deset posjeta Učionici održivog razvoja partnerske udruge ISKRA waldorfska inicijativa, preko 200 učenika, nastavnika i stručnih suradnika partnerskih škola u projektu UZBRDO sudjelovalo je u terenskoj nastavi.
„To je sasvim jedna drugačije učionica“, zaključili su učenici pri dolasku. U njoj osim što nema zidova, nema ni knjiga. U ovoj učionici se uči kroz promatranje, kroz aktivan rad i timsku suradnju. Ovdje ćete zamijetiti sve životne oblike, od minerala, biljaka, pa i bogatog svijeta kukaca. Živa knjižnica su-odnosnog svijeta čovjeka i prirode smještena u 1000 kvadratnih metara, dovoljan je poticaj za otkrivanje nepoznatog.
Kroz interaktivne radionice igara timskog rada, izradu povišenih drvenih gredica, permakulturno vrtlarenje, gradnju hotela za kukce i živopisni razgovor o održivosti, uspjeli smo doživljajnim pristupom zahvatiti u razna područja održivog razvoja i djeci prenijeti životne vještine za održivost.
Osnaženog samopouzdanja, odgovorno su baratali alatom: mjerili, pilili, zakucavali, plijevili i sadili... A najvažnije od svega, pomagali su jedni drugima i međusobno se podržavali te se dobro zabavili.
Provedene aktivnosti su primjerene svim dobima djece, pa su tako i sudjelovala djeca od 1. do 8. razreda. Ono što je svima bilo zajedničko su doživljaji i dojmovi, s kojima su se puni ushićenja vratili u školu.
Vrijednosti kojima se nauče kroz doživljajne aktivnosti, pomno biranog sadržaja i metodike, traju dugoročno i ostavljaju efekt na kasniji odabir kvalitete života. To najbolje znaju oni koji su imali priliku posjećivati bake i djedove na selima, koliko je taj dio djetinjstva obilježen pozitivnih utjecajem na daljnji razvoj osobnosti.
Komentari koje smo mogli čuti su: „Želimo još“ i „Kada ćemo opet doći?“, a to nam je sasvim dovoljno da razmotrimo kako se trenutni obrazovni sustav može obogatiti s upravo ovakvim sadržajima i metodama u svrhu izgradnje zdravije, samostalnije i odgovornije djece.